Followers

Wednesday, September 22, 2010

petanda2 tua

walaupun kesempitan masa..sy cuba update! sempit la sgt..dh namenye pemalas.hak3.pg td br sampai dr kg...sgt letih.bdan gemok camni la.dok dalam bas lama2, kaki pn dh naek sembab ( btul ke eja camni).sekali pandang cam kaki gaja* je..hahahaha.mengata org laen xbleh.ngata dri sendiri je la..:)

bercerita tentang raya...

raya tahun ni, dpt duit raya sgt2 ckit..xpenah camne.sedih!!tetibe rase taraf ank bongsu dah xde pe2 makna dah..owhhhhh..~Rm75 je..merudum giler~dulu dpt gak lah cecah 200++..abg ipar aku kata tu tanda2 aku DAH TUA..hahaha.br 24 tahun kot..!! naseb baek dpt kan.tp aku dpt agak y thun depan ak xdpt pe2 dah..mek aku kata tahun depan or tahun depan satu lagi aku xkan dpt sesen pn.tp aku akn memberi..maknanya duit aku negatif..~xda y positif.xmasuk seposen pn...waaaaaaaaaaaa.haru.

cuti raya 2weeks.ganah x??sekali sekala..then, ak akan blk kg sekali lg utk g intrvw pegawai latihan vokasional (PLV).huuu..sekali pikir cam xnak balik.rase xberbaloi.kalu xdpt rugi duit aku.haha.skrg kne pikir pasal duit. *nak kawen kan ( gile ape nk kawen pakai duit grant)*huahuaa....+++ kne byk stdy.lagi la aku xbrape nk rajin..ngeeeee

so, kisah raya tahun ni laen ckit..alhamdulillah, bln ramadhan xde pe2 masalah y kritikal.ayh sehat.mek sehat.cume mek ade bengkak2 kat kaki.hope mek sehat cepat2..huhu.n utk balik cuti kali ni gak, aku rase otak aku mereng. mek ayah aku nk g mane2 pn aku amek tahu.pastu ak dok pikir pasal dorang selamat ke x.doa jgn jd pe2 kat dorang..adeh.risau aku.selagi aku xnmpk dorang selagi tu aku xleh dok diam..adakah tu petanda aku ni DAH TUA?dah buleh jg mereka...insyAllah,akan ku jaga mrk sampai akhir hayat aku..aminn..:)

kite truskan ke cerita cinta.eh eh..dah ropa masuk pertandngan bercerita lak..aku pidato sini kanggg..haha


gmbr raya??serius!!!!!ak x amik byk gmbr cm tahun2 lepas...tu pn aku rase petanda y aku ni DAH TUA....huhu..

Wednesday, September 1, 2010

HARI INI 1 SEPTEMBER...

1 september 1986..~

lahirnya sorang budak y agak chubby atau sebetulnya chubby teramat dari dia kecik sampai besar. kulit dia cerah la jugak.gebu ok.masa dia kecik2 dia suka gaduh dgn org tua.dia pn kompius nape org tua suka cari gaduh dgn dia.tp y pasti mereka just nk dgr dak kecik y chubby tu sebut " aku xnak balas, biar tuhan balas"...then mereka akan senyap.senang!

dak kecik y chubby dgn kulit cerah lah jugak ni sgt2 senang nanges atau dgn kata lainnya manja..hu2. y dia tahu ape y dia nak dia kne dapat.tp dr kecik dia dh idup susah.kluarga dia xajar dia hidup mewah.cian dia..dia jeles gak kdg2 sepupu2 y lain dpt naek keta besar, tp dia naek motor buruk ayah dia je, naek kete buruk ayah dia je.dak kecik ni dari kecik tanam azam (cian ko azam muda2 dah mati) utk berjaya.budak kecik tu dh tgk betapa susahnya idup mak ayah dia.si emak buat roti goreng hantar ke kantin.si ayah seorang jaga sekolah.pegi sekolah naek motor.ayah budak kecik tu selalu sakit2, so arwah abg budak kecik tu y akn teman ayahnya ke sekolah.kecian ayah budak kecik tu.ank kesayangan dia dah xde..Allah maha Esa.emak budak kecik tu siang hari menjahit baju.budak kecik tu tgk je bila emak dia sakit2 belakang.lenguh2 badan.budak kecik tu pasang azam lagi ( cian ko azam).nak berjaya..

budak kecik tu ada prangai buruk. dia sorang y xsuka bgn lambat kalu hari sekolah.kalu bgn lambat budak kecik y chubby tu akan buat mcm2 alasan utk xke sekolah.dia akan mengamuk satu rumah.cian mak ayah bdk kecik tu..terukkan budak kecik tu..duit saku pegi sekolah RM1..byk tu.mcam2 bleh beli kak kantin kakpah n kedai moksah.

bila dah masuk sekolah menengah, budak kecil chubby tu jadi makin chubby.so dia dh xjadi budak kecik, dia budak besar y chubby.

di sekolah menengah budak besar y chubby ni seperti dulu lagi.katak bawah tempurung.bdak besar y chubby ni apply macam2 utk ke sekolah y lagi baek.dapat.tp ditolak..budak besar y chubby xbersedia nk membesarkan body sorang tanpa keluarga.owh...!

tp dengan result spm, bdak besar y chubby ni dpt ke matrik.tp masih xkurus2..xpe laa budak besar.dah xde rezeki.maka ke kolej mara kulim la jatuhnya budak besar y gemuk ni..setahun..budak besar y chubby maen2.result hancur.sbb budak besar y chubby dh mula maen hati, cintan- cintun, jiwang karat berkarat2, kasih xkesampaian dan sebagainya..cian hati.*bangang*

bdk besar y gemuk eh y chubby tau result die masih lepas utk ke uni..so dgn xkesah dia apply uni.tanpa pikir nama u, lokasi u..sikit pn i xkesah kat u.eh..dia mintak ikut kos.cian sehh..civil engineering!!.( dulu xtau pn awam in English tu civil) seeee????

tp xpe...budak besar tu dh kurus..TIPU!!!!

budak besar y makin besar dan chubby tu belajar bersungguh2..dgn byk2nya kekejaman y berlaku masa belajar, dgn kepulauan manusia2 terhadap dia..sungguh sadis.(aku dh menitis air mata cite sal dak gemuk ni!!).xpe..dak besar makin chubby tu study sungguh2.dan alhamdulillah.grad dgn 2nd upper..( dgn kegembiraan berganda pada sem 5 dan 6 = 3.87 n 3.76..keji x??nk gtau dalam ni jugak.)

dak gemuk sambung belajar...!

yeeaa..serius bagus kan dak gemuk tu.
dan ...

hari ni 1september 2010, genaplah 24 tahun dak gemuk y makin gemuk dan xkurus2 wpn dh makan jus mate 5, eh eh..tersasul...~

epi bday dak gemuk.!!..
epi bday aiin, epi bday yin.epi bday aku...huahuaaaa...~

1 september 2010 ~ di bulan puasa y indah~ semalam merdeka day.aku xtipu ok~indahnya dunia jika hari2 adalah seperti bln Ramadhan~.....

**gemuk xbest.chubby tu cam manje ok!.sedap..