Followers

Monday, January 4, 2010

pikir





indahnye dunia jika apa y kite impi tercapai.tp mcm mana dan bagaimana nk capai??kdg2 aku rasa y dunia ni bagaikan tidak adil.tp aku sendri xtau part mane y tidak adil.separuh hati mengatakan adil dan separuh lagi mengatakan tidak!!hasutan syaitan atau itu hanyalah perasaan aku sendiri?lumrah...takdir...dah qada' dan qadar..itu jawapan penyedap hati org kate.tp selama mana aku mampu bertahan.aku xusaha ke?ke usaha aku xckup?ke aku ni y terlalu main2...?entah lah.xde sapa2 pom y bleh disalahkan.

mungkin ade sumting dlm diri aku y wat aku rase cmni.mungkin aku masih belum memaafkan seseorang @aku sedang membenci seseorang..kalu sehari stitik noda itam kt dlm hati aku, lama2 nanti hati ni akan jadi hitam legam...penuh dengan kejahatan.hasad dengki.benci.DENDAM...

bukan xnak maafkan.tp, terlalu sukar utk dimaafkan.bila masalah tu bagaikan berlari2 dok kejar diri kite.mampu ke nk maafkan?belum lg sembuh luka semalam, dtg plak luka lain.cmne tuh?....

berfikir guna akal.

aku xpandai selesaikan masalah (wpom ade y mengatakan aku ni tukang selesai masalah org tp masalah sedri ntah ke mana)...aku xreti nk selesaikan msalah aku.aku pandang setiap masalah org laen sebagai bende kecik.tp knpa aku xbleh nk pandang masalah aku sedri sekecik tu?arrgghhh!buntu!..


jgn terlalu bergantung.jgn harapkan aku berfikir utk org laen..masalah aku dah bertimbun.dgn certain2 org bleh je...tp dengan si dia...owh tidak!...aku penim....



No comments:

Post a Comment