Followers

Sunday, January 3, 2010

10 hari d hospital

salam...

dh lame sgt xupdate.huhu.bnyk sgt prob..ntah la .dah xtau cmne nk selesaikan.mmg ujung tahun 2009 aku bnyk diduga, dr segi mental n fizikal..skrg dh 2010 hope seme ok la.dlm mase sminggu dua ni smua kene stel.dh mlas nk pikir lepas nih.if ade rezeki ade la aku kt cni, kalu x..after sminggu aku akn blah dari cni.kptusan y drastik!tp tu la y aku bncang dgn my mum...

seminggu y lepas, aku mmg xwujud kt cni.aku blah je balik kg sbb tetibe dpt pggilan dr kg, kt ayh aku masuk ccu!!!.xtau cmne nk gmbr prasaan aku time tu.sehari sblum tu aku dh kalut nk balik cuti ujung mggu..tp tiket xde..nak xnak, aku call abg aku kt s.alam.join die la same2 balik kelate.

ayah aku skrg ok dh.cume xdpt balik umah lagi..harap2 seme selamat la.aku tgk ayh pom dh bleh wat lawak, senyum, sengih, sukow..aku sukow la ayh gitu.hehe.bnyk la kenangan aku dok d sepital, kalu buleh pahni xse dohh...!!

10 hari tido kt hospital,mcm2 pnyakit,mcm2 ragam manusia..rahsia aku pecoh pom kat sepital ni lah.aku jupe ngan gen2 pom kt sepital ni lah.hhahahaa..ssssshhhhh..selipar jepun ijau!

aku sgt2 terkilan dgn pak guard n mak guard y jg bilik peneman kt sepital ni.xyah la aku mention name sepital ni.bagus la sbb diorg betul2 jlnkan tugas.tp dari segi hormat org tu kurang.die ingt org nk sgt ke tido situ.xde sape y nk dok spital wehh..tegur la cara baek.sbb dorng berurusan dgn manusia bukan haiwan.kene phm emosi n keadaan org y g spital tuh.pk secara logik!!!xsusah pom.ade sekali tuh die tgur gurl tu makan dlm bilik tu.xpe la sbb mmg dh besar gajah tulis dilarang makan n minum.tp tgur sekali ckup la.die budak lagi tuh...malu la die.ni x..ulang smpai 3 4 kali.suara tengking2.mane adab!!?camni ke cara org melayu kite?so, bercakap gune akal,berhemah.aku ni asek dgr makcik2 y membebel sal pak n mak guard nih...hmm, ade sekalu tu kad peneman ade ngan mek aku.die terbawa balik.sampai sudah die xbg aku masuk.geram giler!aku dh ckp seminggu dah aku lepak cni, die kate xbleh.bengom!cek la dlm buku tuh.kan ade no ic aku.ingt aku ni nk curik barang ke hape!!!!!

nurse~baek..y baek baek la..y kureng baek tu ade la jugak..ceritanye camni.sehari sebelum tu ayah aku ade makan ubat gout.pesakit akn uk uk utk kluarkan asid ke toksik ntah.aku pom xtau.doc y tau.so, potensi utk cerah perut tu tggi la.pg2 lagi dlm pkul 6am, ayah gtau die uk uk.gtau misi2 c2 suruh tlg basuh.tlg aku n mek aku la..dorang bleh gtau.."pakcik dh bleh gerak, lgpom ade peneman.so basuh je la".gaya sombong nk mampuh.dh la udoh(hehe.nk marah kan...).xpe la kan.aku pom tlg la mek aku.dlm kol 8 ayh uk uk lg.so gtau misi2 .die wat dek je..ckp sekejap ye makcik.last2, smpai sudah xdtg2!ok..xpe,aku n mek basuh la sndrik. small matter je tuh bg org gagah cam aku.hehe.tp berpeluh gak la...br je pakai pampers, skali lg ayh uk uk.so, mitak tlg lagi.kali ni die wat dekkk lagi.bengom!!!aku dh sumpah seranah misi2 c2..bygkan kalu aku xde?cmne?xkan mek nk wat sengsorang?xkan nk call klong n abe aku dtg?tu la prangai misi y aku jmpe.so, aku kaklong n mek y basuh.nk djadikan crite, wayar kt tgn ayh aku tercabut.gtau la misi.misi tu bleh lak marah kat ktorg.bodoh la!!mek aku pom start la gtau, smbil ditambah2 oleh aku y dh bengangggg.misi tu kate nanti sy pesan kt misi sesi lepas nih.adeh!aku dh muak dgn janji misi c2!!aku rase cm nk je bgtau kt sister c2.tp tkt gak, xpsai2 lak diorg xmo jaga ayh aku.lg naya..huuu.tp aku berterima kasih gak kat misi2 y dh tlg aku jaga ayh aku..tQ2...aku mahapkan misi 2 3 org tuh y wat hal,aku xkate seme misi truk.tp y aku jmpe ni aku xsuke.y kat ccu aku suke.pade misi2 berkenaan wat keje kene ikhlas.org mintak tlg tu tlg la..org xkn mtk tlg kalu u org tgh bz..lgpom bkn suruh wat sengsorang, skdar membantu kami je.ntah pe2 je cik misi tuhhh...tp xpe.aku sggup wat pe je demi org2 y aku syg...~luv them~

malas nk taip.sero nk oyat bnyk lagi,,hhuuuhhhuuuu.laen kali lop!daaaaaa




2 comments:

  1. xpo yen,byk pahalo mu duk spita tu..=)..
    dpt gaji,aku mau blanje mu mkn..ehehe

    ReplyDelete
  2. ak br prasan komen mu..hehehe..

    buleh2.mu blanjo ak naek keto br xpo doh..debar2 nk naek kete hok mu drive...huahuahua

    ReplyDelete